Miért elengedhetetlen marketing eszköz az infografika?
Az infografikák elkészítése nem csupán egy művészeti alkotás és nem csak technikailag fontos, hanem marketing szempontból is. Ezzel ugyanis a közönség számára lényeges információk, adatok vagy ismeretek vizuálisan ábrázolhatóak, ami így sokkal emészthetőbb és látványosabb formában jelenhet meg. Ennek célja az összetett információk gyors és világos bemutatása, valamint azok könnyebb befogadását és értelmezését is nagyban elősegíti.
A content marketing és a történetmesélés hatékony eszköze, hiszen meg tudjuk jeleníteni a karaktereket, helyzeteket, időbeliséget is, illetve minden csatornán jól alkalmazható. Nagyon fontos, hogy a márka arculata a megfelelő módon köszönjön vissza, színekben, betűtípusokban, ikonrendszerekben és egyéb alkalmazott vizuális elemekben.
Az infografikák nem csak látványelemek a marketingstratégiában, hanem hatékony eszközök a célok elérésében. A grafikák és egyéb vizuális anyagok fontossága ugyanis vitathatatlan. Legyen szó blogbejegyzésekről, PR cikkekről vagy közösségi média posztokról, az infografikák értéket adnak az írott tartalomnak, ráadásul vizuálisan is vonzóbbá teszik azt a célközönség számára. Optimalizáld az infografikát releváns kulcsszavakkal a címben, a leírásban és az alternatív szövegben, hogy javíthasd a SEO eredményeket.
De hol érdemes a leginkább alkalmazni ezeket az infografikákat? Például a landing oldalak esetében, a rajta lévő tartalom miatt hatékony eszközként szolgálnak a termékek és a szolgáltatások megismertetésében, illetve az esetleges eladások vagy más típusú konverziók létrehozásában. Továbbá a közösségi médiában is javasolt az infografikák használata, hiszen rendkívül könnyen megoszthatóak, így gyorsan terjedhetnek a felhasználók között. Nagymértékben növelhetik az elérést, az elkötelezettséget, valamint magasabb szintű kapcsolatot építhetsz ki a célcsoportoddal is. A közösségi média platformokon való megjelenése tehát nagyban elősegíti a vállalkozásod sikerességét és népszerűségének erősítését
Ezért használj infografikát a marketingkampány során
Az infografika sokoldalú szemléltető és döntéstámogató tartalommarketing eszköz. Biztos neked is feltűnt már, hogy az infografikákat a marketingkampányok döntő többségében előszeretettel használják a szakemberek. Ami nem véletlen, hiszen kiválóan alkalmasak ezek az eszközök arra, hogy megismertessük a vásárlókat az új termékekkel vagy szolgáltatásokkal.
Az infografikák segítségével elmagyarázhatjuk, hogyan kell hatékonyan használni egy terméket vagy szolgáltatást, ami jelentős javulást hozhat az ügyfelek elégedettsége és megtartása terén. A kutatások szerint az emberek 323%-kal jobban követik az utasításokat szöveg és illusztráció kombinációjának segítségével, mint illusztrációk nélkül. Éppen ezért, az eredményeket szem előtt tartó marketing szakemberként fontos, hogy az információkat könnyen fogyasztható módon jelenítsd meg a social media követőid, a blogod és a hírleveleid olvasói, valamint a weboldalad látogatói előtt. Ennek pedig az egyik legnagyszerűbb és leglátványosabb módja az infografika.
Összességében elmondható, hogy az infografikák nem csak egyszerű információkat közvetítenek, hanem aktivitást is generálnak a követők és a célcsoportod között, növelve ezzel az elkötelezettséget és a felhasználók érdeklődését.