Az infografikák és a Google
A vállalkozások között óriási a verseny, rengetegen törekszenek arra, hogy a Google találati lista első helyére, de legalább az elejére kerüljenek. Ugyanis minél előrébb kerül a weboldalad a keresési találatok között, annál több esélyed van arra, hogy organikus módon rengeteg látogatót vonzzon be az oldalad. Ez a rangsorolás nagyon sok tényező hatására emelkedhet vagy csökkenhet, ha pedig olyan hibát vétesz, akkor még a Google is megbüntethet egy hátrébb történő sorolással.
Az infografikák nagyban segítik a SEO-t, azaz a keresőmotor optimalizálást, hiszen a Google nagyon szereti az infografikákat, és ebből adódóan sokkal előrébb sorolja őket, mint a sima képeket. Ennek az az oka, hogy az infografika rendre több embert mozgat meg, illetve jellemzően fontos infomációkat tartalmaz, ami a Google nézőpontjából is magasabb értékelést és kedvezőbb besorolást jelent.
Ezenfelül az infografika segíthet a Google „Page Rank” algoritmusának kiaknázásában, ami rendkívül fontos a keresőoptimalizálás és marketing szempontjából. Főleg akkor lesz hatékony a SERP-et tekintve, ha az elkészült infografikát a webhelyre vagy a blogra a megfelelő metaadatokkal és kulcsszavakkal kitöltve szerkesztjük be, ami még tovább növeli a tartalom értékességi faktorát a Google szigorú szempontjai szerint.
Infografika a közösségi médiában
Egy jól megtervezett és esztétikus infografika segít a SEO erősítésében. Az infografikák a webhelyedre – vagy az adott online célhelyszínre – terelgetik az embereket, mivel nagyobb valószínűséggel osztják meg és kattintnak rá. Ennek pedig azért van jelentősége, mert ha megosztják és visszahivatkoznak a weboldaladra, az növeli a backlinkek számát, ami kulcsfontosságú tényező a SEO-ban. A weboldaladra sok ilyen helyről érkezhet hivatkozás vagy említés, ami miatt a Google népszerűbbnek és megbízhatóbbnak tekinti majd. Szóval az sem utolsó keresőoptimalizálási szempont, hogy az infografika közösségi médiás megosztásainak köszönhetően is növekszik a weboldal forgalma.
A tartalmi SEO leginkább a szöveges tartalomra vonatkozik. Ezek például többek között a kulcsszavak szövegben történő elhelyezése, a weboldalon megjelenő címek hierarchiája és a benne megjelenő kulcsszavak, a tartalom megfelelő tördelése és a benne megjelenő kulcsszó mennyiség, az URL-ek, a képek feliratozása, és természetesen a weboldal design. Ide tartoznak az infografikák is, hiszen ezek is megkaphatják a megfelelő alt texteket, ami segíti a SEO-t.
Összességében megállapítható, hogy a megfelelően megtervezett és elkészített infografikák fellendítik a SEO-t, elősegítve a weboldalak jobb rangsorolását a keresési találatok között.